Podczas comiesięcznego spotkania lekarzy Oddziału Mazowieckiego KSLP , 24.XI.2021 po konferencji
Duszpasterza Sł. Zdrowia ks. dr Arkadiusza Zawistowskiego pt . Musimy uczyć się sztuki milczenia i skupienia”. , ( http://kslpmazowsze.pl/2021/11/24-xi-2021-musimy-uczyc-sie-sztuki-milczenia-i-skupienia/ ) studenci z Duszpasterstwa Medyków przy św. Annie zaprezentowali pomysł tutoringu jako jedną z form stałej współpracy studentów i lekarzy z długim stażem pracy zawodowej . Podstawowe założenia tutoringu poniżej:
Tutoring, podstawowe informacje
Czym powinien się charakteryzować, jakie umiejętności i narzędzia posiadać?
Dekalog tutora:
Głównym narzędziem tutora jest on sam, co wymaga nieustanej pracy nad sobą. Ponieważ autorytet tutora wynika z dojrzałości, nie władzy.
- Jest gotowy do bycia sobą w relacji z uczniem i do wewnętrznej spójności.
- Tutor jest świadomy swoich własnych zasobów, tak silnych stron, jak i słabości w prawdzie.
- Powinien być osobą kompetentną w tym obszarze wiedzy, po którym porusza się z podopiecznym
- Jest otwarty na relację z podopiecznym. Gotowy odsłonić część siebie (świadectwo życia)
- Prowadzi tylko po ścieżkach, które sam przeszedł, lub w które jest gotów wchodzić.
- Ma szacunek i wierzy w wyjątkowy potencjał podopiecznego i możliwość rozwoju w specyficznym dla danej osoby kierunku.
- Buduje relacje w wolności i wzajemności, z podopiecznym zdecydowanym by iść za mistrzem.
- Tutor wobec podopiecznego powinien być troskliwy i opiekuńczy.
- Tutor w trosce o rozwój ucznia z jednej strony dostosowuje się do podopiecznego, a z drugiej musi być wobec niego asertywny i wymagający.