zapisy : https://szkolenia.mp.pl/zapisy.html?congress_id=13644
Uczestnicy otrzymują 6 punktów edukacyjnych. czwartek, 17 maja 10.00-16.00
Program: | |
9.00–10.00 | Rejestracja uczestników |
10.00-10.10 |
Otwarcie Sympozjum |
Część I | |
Problemy osób niepełnosprawnych intelektualnie – własne obserwacje Anna Dymna |
|
Wrodzone przyczyny niepełnosprawności intelektualnej – diagnostyka i obraz kliniczny prof. Robert Śmigiel (Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu) |
|
Problemy medyczne osób z trisomią 21 według raportu „Problemy rodzin dzieci z zespołem Downa w Polsce – stan na przełomie 2017 i 2018 roku” dr Monika Zazula, ks. prof. Andrzej Muszala |
|
Problemy rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontaktach z lekarzami – doświadczenia własne Barbara Szumowska, Maria Libura |
|
Część II | |
Jak przekazywać rodzicom informację o wadzie genetycznej dziecka wiążącej się z niepełnosprawnością intelektualną prof. Robert Śmigiel (Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu) |
|
Jak się komunikować z dorosłą osobą niepełnosprawną intelektualnie prof. Elżbieta Zakrzewska-Manterys (Uniwersytet Warszawski) |
|
Specyficzne problemy medyczne dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie prof. Jolanta Wierzba (Gdański Uniwersytet Medyczny) |
|
Czy można uchronić osobę obciążoną genetycznie przed rozwojem niepełnosprawności intelektualnej prof. Jacek Pietrzyk (Uniwersytet Jagielloński) |
|
Rola rehabilitacji w rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie – co lekarze powinni o tym wiedzieć prof. Stanisław Kowalik (Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu) |
|
Jak uzyskać świadomą zgodę dorosłego pacjenta niepełnosprawnego intelektualnie na diagnostyczny lub leczniczy zabieg inwazyjny oraz inne aspekty prawne dr n. prawn. Małgorzata Szeroczyńska (Warszawa) |
|
Panel dyskusyjny |